دنیای راز دار

آخرین مطالب

چه خلاف سر زد از ما..

سه شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۸ ب.ظ

چه خلاف سر زد از ما که در سرای بستی 

بر دشمنان نشستی دل دوستان شکستی 

سر شانه را شکستم به بهانه ی تطاول 

که به حلقه حلقه زلفت نکند دراز دستی 

ز تو خواهش غرامت نکند تنی که کشتی ...

ز تو آرزوی مرهم نکند دلی که خستی 

کسی از خرابه ی دل نگرفته باج هرگز 

تو بر آن خراج بستی و به سلطنت نشستی 

به قلمرو محبت در خانه ای نرفتی 

که به پاکی اش نرفتی و به سختی اش نبستی 

به کمال عذر گفتم که به لب رسید جانم 

ز غرور ناز گفتی که مگر هنوز هستی؟ 

ز طواف کعبه بگذر، تو که حق نمی شناسی 

به در کنشت منشین تو که بت نمی پرستی 

تو که ترک سر نگفتی ز پیش چگونه رفتی؟ 

تو که نقد جان ندادی ز غمش چگونه رستی؟ 

اگرت هوای تاج است ببوس خاک پایش 

که بدین مقام عالی نرسی مگر ز پستی 

مگر از دهان ساقی مددی رسد و گرنه 

کس از این شراب باقی ، نرسد به هیچ مستی 

مگر از عذار سر زد خط آن پسر فروغی 

که به صد هزار تندی ز کمند شوق جستی

فروغی بسطامی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۲۹
دنیا ...

نظرات  (۱)

  من از چہ چیز تو اے زندگے، کنم پرهیز       کہ انعطاف تو، محکم نشستہ در چیز        
  
 تفاهمے است میان منو تو و گل سرخ           رفاقتے است میان منو تو و پاییز

 به فصل فصل تو معتادم اے مخدر من         بہ جوی تشنہ ی رگ هایم،بریز بریز

 نہ آب وخاک،کہ آتش،کہ باد می داند            چہ صادقانہ تو با من نشستہ اے_من نیز

  اسیر سحر کلام تو ام .......بگو بنشین          مطیع برق پیام توام.......بگو برخیز

                 

  مرا بہ وسعت پروازت اے پرندہ مخوان        کہ وا  نمیشود این قفل ، با کلید گریز

  

   
  

پاسخ:
   کہ وا  نمیشود این قفل ، با کلید گریز....

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی